Dinsdag 13/01/2015

Elke groep startte om 11 uur aan zijn eerste keuzeactiviteit.
1. Vertellen
Dit was een leuke workshop.
Het heeft ons een tal van ideeën gegeven voor de latere klaspraktijk.
Iedereen stond recht en moest op allerlei manieren zijn/ haar naam vertellen.
Bijvoorbeeld : laag-hoog, traag-snel, luid-zacht,..
Nadien moesten we ons hoofd naar beneden houden en wanneer het aan jou was, doe je je hoofd naar boven, zeg je je naam & vertelde je iets over jezelf.
"ik ben Shauni en ik ben een duts."
De volgende oefening was het vertellen van een sprookje in jouw groepje ( per vier) de ene persoon moest dit sprookje vertellen in 6 minuten, de andere in 4 min, 2 minuten en 1 minuut.
Zo kwam je tot het besluit dat je in 6 minuten veel details gaat vertellen en in 1 minuut, alleen de hoofdzaken.
Met kinderen doe je dit in de omgekeerde volgorde.

Dan trok één persoon een briefje, de andere moest hierbij een zin maken en het vervormen met klei. Zo werd dit gedaan met de hele kring.
Verhaal : meneer spaghetti.

Dit werd verteld a.d.h.v. een kamishibai.
Ook werd dit verteld in het dialect, dat maakte het ludieker.
Pluim voor mevr. Van Uytvanck!
2. Bodypercusie.
Muziek maken met je lichaam.
Deze sessie was zeker en vast actief.
We werden uitgedaagd om op verschillende manieren muziek te maken met ons lichaam.
De hele tijd hebben we samen in een kring gezeten.
Ik som hieronder even op wat we hebben gedaan.
- 1 bodysound maken
- met je naam ( aantal lettergrepen) bodysounds maken
Deze werd nadien voorgesteld & iedereen leerde deze aan.
Ook moest alles aan elkaar geplakt worden zodat we een bodyritme verkregen met de hele groep.
Als differentiatie werden we verplaats , de volgorde van het body ritme veranderde.
- de helft van de groep maakte een binnenkring, de andere helft maakte een buitenkring. Degene waarover je staat, hiermee maak je twee bodysounds. Nadien veranderde je van partner.
- in groepjes van vier een bodyritme maken en doorleren.
- in groepjes een bodyritme verzinnen op het bodyritme (rnb) van mevr. Vergaery.
Hieronder vind je een opname van deze sessie.
Deze sessie was ook zeer leuk en leerrijk.
3. Tussendoortjes : studeren
Tussen de activiteiten door, moest er natuurlijk ook gestudeerd worden.
We kregen om 16u00 de kans om nog eventjes te studeren.
4. De avondactiviteit
Een quiz waar alle deeldomeinen van muzo worden getest.
Het was een leuke quiz die zeer interactief was. We hadden namelijk schriftelijke rondes maar ook 'doe' rondes.
Ook was het fijn omdat we de groepjes niet mochten kiezen & werden we door een app geselecteerd.
Leuk weetje : Random ( ons groepje) werd tweede!
Slaapzacht!