Woensdag 14/02/2015
Goeiemorgen Dworp!
Vandaag start onze tweede dag hier in het recreatiedomein Destelheide.
Om 9 uur worden we verwacht in lokaal 001 voor de briefing.
Ik ben erg benieuwd wat er ons vandaag staat te wachten...
Wanneer je binnenkwam was dit ook de onderverdeling van de twee scholen.
Degene die een Leon, mars en snicker had -> Sint-Victor school
De andere hoorden bij de Gemeenteschool.
Links : Sint -Vikor school
Rechts : Gemeenteschool.
Ook moest er nog eens onderverdeeld worden in bovenbouw, onderbouw en coördinatiegroep.
Hiervoor kozen we elk een blokje van de grond.
Wie een groot blokje had = bovenbouw.
Wie een klein blokje had = onderbouw
Wie een 'raar' blokje had = coördinatiegroep.
De coördinatiegroep zorgde voor de dagindeling, de uurregeling, het onthaal, het slotmoment. De coördinatiegroep was de motor van het hele gebeuren, van de carrousel.
De bovenbouw ging bij elkaar zitten om te brainstormen en de onderbouw ging ook bij elkaar zitten.
De coördinatiegroep had zich ook gesplitst in (3/3), drie personen voor bovenbouw, drie personen voor onderbouw.
Ik was een deel van de bovenbouw.
Ik nam dan ook meteen ' het woord' om te starten met brainstormen.
Iedereen moest zoveel mogelijk inbreng geven om te werken met kinderen op alle muzische domeinen rond het thema ' een toekomst in je koffer'.
Na de brainstorm kwamen er concrete ideeën, deze zouden uitgewerkt worden in groepjes.
We hadden een groepje..
Muziek : Jill, Tessa en Larissa
Beeld : Nina, Caroline en Axana
Drama : Sofie, Magali en Nele
Beweging & media : Isabel, Shauni en Lieselot.
-> De vijf deeldomeinen komen aan bod in het carrousel.
Om in groepje de activiteiten uit te werken, gingen we elk een lokaal opzoeken.
We spraken terug samen af om 11uur om alle activiteiten voor te stellen aan onze groep.
In de namiddag krijg je 50 min. om verdieping te brengen in deze workshop.
Planning van de dag :
Workshop : Beweging + media
Bewegen en rekening houden met de verschillende bouwstenen + achteraf hier een filmpje over maken.
Verdieping : Tableau vivant maken van bestaande foto, deze foto's in filmpje zetten ( ArcSoft app.)
De opdrachten waren in thema van de toekomst.
Opdrachten :
a) Hobby's : eerste letter van een hobby, laatste letter van een hobby verbeelden.
b) Taal : Nieuwe woorden samenstellen
c) Begroetingen : Ludieke begroetingen uitvinden.
d) Beeld : Een standbeeld creëren door 'aaneenschakelen'
e) Beroep : Beroep dat je graag zou uitoefenen ( geen juf/meester) verklanken.
f) Familie : Familietafereel met je huisdier naspelen.
g) Reizen : Promofilmpje maken voor een reisbestemming.
h) Familiefoto : Maak 3 familiefoto's : begin bij de trouwfoto en neem nadien een grappige en serieuze foto.
i) Bouwen : Maquette van je droomhuis
Hieronder vind je een collage en een samenstelling van enkele filmpjes.
j) Situatie : Maak een verhaal.
1. Indeling van de groepjes
Voor we het lokaal 001 binnenstapten, kregen we een (tien-uurtje) je kon kiezen tussen allerlei lekkers. Wanneer je binnenkwam was dit ook de onderverdeling van de twee scholen.
Degene die een Leon, mars en snicker had -> Sint-Victor school
De andere hoorden bij de Gemeenteschool.
Links : Sint -Vikor school
Rechts : Gemeenteschool.
Ook moest er nog eens onderverdeeld worden in bovenbouw, onderbouw en coördinatiegroep.
Hiervoor kozen we elk een blokje van de grond.
Wie een groot blokje had = bovenbouw.
Wie een klein blokje had = onderbouw
Wie een 'raar' blokje had = coördinatiegroep.
De coördinatiegroep zorgde voor de dagindeling, de uurregeling, het onthaal, het slotmoment. De coördinatiegroep was de motor van het hele gebeuren, van de carrousel.
2. Takenverdeling/bespreking groepsopdracht
Om de kinderen een geweldige muzische dag te laten beleven, gingen we snel aan het werk. De bovenbouw ging bij elkaar zitten om te brainstormen en de onderbouw ging ook bij elkaar zitten.
De coördinatiegroep had zich ook gesplitst in (3/3), drie personen voor bovenbouw, drie personen voor onderbouw.
Ik was een deel van de bovenbouw.
Ik nam dan ook meteen ' het woord' om te starten met brainstormen.
Iedereen moest zoveel mogelijk inbreng geven om te werken met kinderen op alle muzische domeinen rond het thema ' een toekomst in je koffer'.
Na de brainstorm kwamen er concrete ideeën, deze zouden uitgewerkt worden in groepjes.
We hadden een groepje..
Muziek : Jill, Tessa en Larissa
Beeld : Nina, Caroline en Axana
Drama : Sofie, Magali en Nele
Beweging & media : Isabel, Shauni en Lieselot.
-> De vijf deeldomeinen komen aan bod in het carrousel.
Om in groepje de activiteiten uit te werken, gingen we elk een lokaal opzoeken.
We spraken terug samen af om 11uur om alle activiteiten voor te stellen aan onze groep.
3. Uitwerken van activiteit + voorstellen
Opdracht : Geef telkens een workshop van 35 min. in jouw bepaald deeldomein. In de namiddag krijg je 50 min. om verdieping te brengen in deze workshop.
Planning van de dag :
Workshop : Beweging + media
Bewegen en rekening houden met de verschillende bouwstenen + achteraf hier een filmpje over maken.
4. Namiddagactiviteit
Een zoektocht op het domein, samen met je groep en je koffer. De opdrachten waren in thema van de toekomst.
Opdrachten :
a) Hobby's : eerste letter van een hobby, laatste letter van een hobby verbeelden.
b) Taal : Nieuwe woorden samenstellen
c) Begroetingen : Ludieke begroetingen uitvinden.
d) Beeld : Een standbeeld creëren door 'aaneenschakelen'
e) Beroep : Beroep dat je graag zou uitoefenen ( geen juf/meester) verklanken.
f) Familie : Familietafereel met je huisdier naspelen.
g) Reizen : Promofilmpje maken voor een reisbestemming.
h) Familiefoto : Maak 3 familiefoto's : begin bij de trouwfoto en neem nadien een grappige en serieuze foto.
i) Bouwen : Maquette van je droomhuis
Hieronder vind je een collage en een samenstelling van enkele filmpjes.
j) Situatie : Maak een verhaal.
6. Avondactiviteit
Om 19u30 werden we in sportieve kledij verwacht in lokaal 001.
Wat stond er ons te wachten?
2 uur dansen, en niet zomaar dansen!
Dansen, genaamd ' geen stijl'.
Hieronder zie je enkele sfeerfoto's!
Het was een aangename, toffe, actieve avond.
Na het dansen, trokken wij ons terug om te studeren!
Slaapzacht!