dinsdag 20 januari 2015

Muzodagen in Dworp : Dag 3

Donderdag 15/01/2015
Goeiemorgen, vandaag is het dag 3 in Dworp en we maken ons klaar om te vertrekken naar de lagere school Sint-Viktor. 
Om 7u30 worden we verwacht aan de ontbijt tafel om te eten en ons lunchpakket samen te stellen. 
Om 7u50 vertrekken we richting Sint-Viktor. 


1. Voormiddag : Workshop beweging & media. 
De voormiddag is goed verlopen, we hebben veel plezier beleefd met de kinderen. 
We wouden de kinderen 'onderdompelen' in het muzisch domein: beweging en dit is ons gelukt. De kinderen hebben de hele tijd bewogen. 
Al was het natuurlijk afwachten van groep tot groep. 
Sommige groepen waren 'actiever' dan de andere groepen. 
Wanneer één van onze lectoren kwam kijken, hadden we jammer genoeg een meer passievere groep. Dat is dan een 'verkeerd' beeld die ze krijgen van onze workshop. 
Achteraf hebben we dit opgelost door de stoelen te verwijderen uit het 'lokaal' en te vertellen dat er geen stoelen meer bestaan in de toekomst. 

Dit is een aanpassing die je uitvoert en herstructureert in je les. 
Ook onze doelen werden bereikt. 
De workshop was dus geslaagd en de kinderen waren laaiend enthousiast. 
Dat bleek ook na de telling van de herverdeling in de namiddag. 
Onze workshop was bij de favorieten. 

Ook in mijn eigen groep voelde alles goed aan. We werkten goed samen en konden aan elkaar alles vragen. 
Na elke workshop deden we ook een 'korte' evaluatie op een muzische manier. Zo konden we achterhalen, hoe de kinderen de workshop hebben ervaren. 




Muzisch evalueren 



2. Namiddag : Verdieping 
Na de middagspeeltijd werden de kinderen terug herverdeeld. 
De kinderen die als keuze 1 'media' hadden genomen, kwamen bij ons terecht. 
De 50 minuten die we kregen, hebben we de kinderen actief met media laten omgaan. 
De kinderen moesten een tableau vivant maken van een gekregen tekening/schilderij. 
Deze tableau vivant moest bestaan uit 5 foto's. 
De eerste foto : startpose zoals op foto/schilderij. 
Foto 2 ,3, 4 : Zelf kiezen, vervolg op foto zoeken. 
Foto 5 : Terug startpose zoals op de foto/schilderij. 
Nadien werden de foto's stap voor stap in een filmfragment gezet, onder begeleiding van Isabel. 
Isabel deed net hetzelfde aan het smartboard, de kinderen voerden nadien hetzelfde uit. 
Lieselot & ik gingen rond voor begeleiding. 
We hadden normaal gezien ook een filmpje voorzien, maar dit is door technische problemen ergens verloren gegaan. 
Onze excuses hiervoor. 
Hieronder vind je enkele foto's.. 






















Na de verdieping was het een kleine pauze. 
Na de pauze werd er een toonmoment gehouden. 
Media van de onderbouw toonde hun werkjes aan ons ( media bovenbouw) en omgekeerd. 
Zo kon je zien wat zij hebben gedaan in de namiddag met media en wat wij hebben gedaan. 

Als afsluiter werd iedereen verwacht op de speelplaats voor het slotmoment. 
Dit slotmoment werd georganiseerd door de coördinatiegroep. 
Elk deeldomein ( boven+onderbouw) toonde nog eens de werkjes die ze hadden gemaakt in de namiddag en gaven hierbij een korte uitleg. 



















Om 16 uur keerden we met zijn allen terug richting vormingscentrum Destelheide. 

3. Vieruurtje : studeren..
We kwamen om 16u30 aan op het domein en hadden dus nog even tijd om te studeren. 
Om 17u45 spraken we nog even af met ons groepje voor het toonmoment. We hielden nog een 'kleine' repetitie. 

4. Avondactiviteit : toonmoment 
Onze laatste avond in Dworp sloten we af met een aantal toonmomenten. 
Ik vond het nog een hele fijne avond omdat ik zelf merk hoe iedereen geëvolueerd is, in het muzische. 
Vorig jaar werd een toonmoment georganiseerd onder begeleiding van lectoren, alles werd stap voor stap uitgevoerd/opgebouwd. Terwijl we nu allemaal in een groepje, een toonmoment op 'pootjes' hebben gezet en dat zonder enige begeleiding. 
Ik vind dit enorm knap!
Een filmpje van ons toonmoment is helaas niet aanwezig. 
Hieronder vind je wel een woordwolk. 
Deze woordwolk is een samenvatting van ons toonmoment, een samenvatting wat de medestudenten van ons toonmoment vonden, hoe ze dit ervaren hebben. 

Ook een pluim aan de anderen! 

PS : we staan in de krant...

5. After party in de kamer samen met onze boeken. 
Ook deze avond hebben we afgesloten met studeren, want morgen om 15u30 staat er een examen voor ons klaar! 

Bonne nuit et à demain!